04-801-0023

לראשונה בישראל – צניחה חופשית מכדור פורח!!!

סקיי טרק כדורים פורחים עושה היסטוריה וזורקת 7 צנחנים מגובה 6,000 רגל מכדור פורח!

"הגיע הזמן לארגן קפיצה של חבורת צנחנים מהכדור הפורח שלנו"…

זו כנראה מחשבה שעברה בראש של אמיר שמר, בעליה הגאים של סקיי טרק כדורים פורחים, חברת תעופה לטיסות חוויה בכדור פורח, כבר שנים…

 

אתם מבינים, לצערנו, צניחה חופשית מכדור פורח איננה דבר מקובל (או לגמרי חוקי…) בישראל, לכן אמיר (שבעבר היה בעצמו צנחן) שיחק עם רעיון ההצנחה של מס' צנחנים מאחד הכדורים הפורחים שלנו במשך שלוש שנים וניסה לקבל את האישורים המתאימים מרשות התעופה ומשרד התחבורה עד שיום אחד זה פשוט עבד! קיבלנו אישור חד פעמי לעשות את מה שכל כך רצינו לעשות – צניחה חופשית של שבעה צנחנים לראשונה בישראל מכדור פורח!!!

נפגשנו כבר ערב לפני טיסת ההצנחה… צוות הכוכבים של סקיי טרק יחד עם שבעה צנחנים מהמנוסים בישראל ממועדון הצניחה פרדייב.

במהלך הערב תכננו את מסלול הטיסה, את שטח ההצנחה וסגרנו את כל הפינות על מנת שנוכל לצאת לפעילות בהרגשה בטוחה ופשוט ליהנות… כל מה שנשאר זה רק לקוות שמזג האוויר והרוח הטובה יהיו איתנו.

בוקר הטיסה, הכל נראה טוב, הולכים על זה!

קמנו לאחד הבקרים הכי יפים שהיו השנה (סימן מלמעלה?), הרוח מושלמת, הראות משוגעת והשמיים פשוט קוראים לנו…

 

skydivers - skytrek

 

בהתרגשות אדירה שמלווה בהרגשה של עשיית היסטוריה התחלנו לנפח את הכדור הפורח בזמן שהצנחנים הכינו את ציוד הצניחה שלהם.

כשהבלון היה מוכן, אמיר (שהיה הטייס על הטיסה) הזמין את כולם להיכנס אל סל הנוסעים…

על מנת להגיע לגובה שמאפשר הצנחה מכדור פורח צריך לטפס למעלה מהר.. אמיר הדליק את המבערים העוצמתיים של הכדור הפורח והבלון זינק לשמיים בקצב טיפוס מסחרר של 600-800 רגל לדקה! כבר לאחר בערך עשר דקות היינו בגובה שמאפשר הצנחה – 5,500 רגל מעל פני השטח!

הצנחנים המנוסים, שבעצמם התרגשו כמו ילדים הכינו את עצמם לצניחה, יצאו לאט מהסל והתיישבו או נעמדו על הדפנות (הלב יורד לתחתונים בחיי!) והכינו את עצמם… מסביב ראינו כמעט את כל המדינה, אגם כנרת במלוא הדרו, הר חרמון, הים התיכון והרי יהודה ושומרון – נוף עוצר נשימה.

צילמנו תמונה אחת רגע לפני ההצנחה ואז הגיע רגע האמת, "אוקיי חברים מבחינתי אתם יכולים לקפוץ", אמר אמיר והצנחנים לקחו נשימה עמוקה שמביעה התרגשות יוצאת דופן… ואז, ברגע אחד קטן, הצנחנים פשוט השליכו את עצמם אל עבר המרחבים העצומים של שמי עמק יזרעאל לנפילה חופשית מטורפת במהירות 200 ק"מ לשעה תוך כדי שהם מתרחקים מהבלון שנשאר תלוי כל כך גבוה בשמים יחד עם אמיר, ועוד שני אנשי צוות של סקיי טרק…

 

jumping - skytrek

 

מהקרקע היה ניתן לראות עצמים קטנים שנופלים במהירות מהכדור הפורח ואז פתאום המון מצנחים יפים וצבעוניים נפתחים על רקע השמיים הכחולים…

הצנחנים נחתו אחד אחרי השני מאושרים עד הגג, (אחרי הכל, עשינו היסטוריה) נאספו ע"י צוות הקרקע של סקיי טרק כדורים פורחים והמשיכו לרדוף אחרי הכדור הפורח ואמיר שבינתיים היו בקצב ירידה של 500 רגל לדקה לקראת נחיתה רכה למרגלות הר גלבוע.

לאחר הנחיתה המוצלחת כולנו התחבקנו בשדה הנחיתה, השקנו בקבוק שמפניה כמיטב המסורת של הכדורים הפורחים וחגגנו את הצלחת הפעילות!

"אי אפשר לתאר את האנדרנלין של להיות בגובה 6,000 רגל על כדור פורח ואז פשוט להחליט לקפוץ החוצה", "טסתי במטוסים, מסוקים, F-16 אבל זה היה פשוט משהו אחר לגמרי", אלו הם המשפטים שאמרו הצנחנים לאחר הפעילות כשהם נוטפים אנדרנלין…

skydivers jumping - skytrek

 

וככה, בבוקר אחד יפה מעל העמק, הצלחנו להגשים דרך אטרקציה מיוחדת עוד חלום…

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך