04-801-0023

איך לעזאזל נוהגים בכדור פורח??!!

טייס כדור פורח בסקיי טרק מסביר איך מנווטים את כלי הטיס העתיק בעולם

הכדור הפורח הנו שעון מעורר ליצר ההרפתקנות הקיים בכולנו.

בניגוד לכלי טיס אחרים, עם כדור פורח, הטייס הוא חלק בלתי נפרד מהאוויר עצמו במהלך הטיסה ולא "כופה" את עצמו על השמיים בשום צורה על ידי שימוש במנוע, דחיפה או זווית תקיפה.

כשאנחנו טסים בכדור פורח, אנחנו בעצם הופכים להיות הרוח עצמה.. הקסם האמיתי הוא לשלוט בבלון למרות  העובדה הפשוטה שאין לנו הגה או בלמים..

איך עושים את זה?? שאלה מעולה..

טיסה בכדור פורח
טיסה בכדור פורח

 

אז מסתבר שבמטאורולוגיה, רוחות בגבהים שונים נושבות בכיוונים שונים ובעוצמות שונות.

שליטת הטייס בכדור הפורח מתבטאת ע"י שריפה של גז פרופיין במערכת מבערים ייחודית של כדורים פורחים היוצרת להבה עוצמתית שחודרת לפנים מעטפת הכדור הפורח ומחממת את האוויר הכלוא בפנים.

ככל שייווצר הפרש טמפרטורות משמעותי יותר בין האוויר הכלוא בתוך הכדור הפורח לאוויר מחוצה לו כך יווצר כח עילוי שיהפוך את כלי הטיס לקל יותר מהאוויר עצמו!

מהרגע שהכדור הפורח ממריא, הטייס שולט באופן מדויק בגובה הטיסה ועל ידי שינויי גובה במהלך הטיסה הטייס "רוכב" על גושי אוויר (או יותר נכון, בתוכם) שנעים בגבהים השונים בכיוונים ובעוצמות שונות וככה הוא בעצם מנווט את כיוון הטיסה.

אתר ההמראה היומי שלנו ייקבע בהתאם לתנאי מזג האוויר ומשטר הרוחות הצפוי בתחזיות מזג האוויר המקצועיות בהן אנו משתמשים.

אז באופן פשוט (ולמרות שזה לא כל כך פשוט), על ידי טיפוס והנמכה מבוקרים טייסים של כדורים פורחים שולטים בכיוון הטיסה ומשתמשים בכיווני הרוחות השונים בגבהים השונים על מנת לנווט.

האמת שזה ממש מרתק.

עובדה זו הופכת את טייס הכדור הפורח לבעל מיומנות אשר נדרשת ממנו רמת רגישות גבוהה לפרטים שונים ומגוונים.

אגב, תחרויות של כדורים פורחים אינן מתמקדות במהירות או גובה אלא בדרך כלל על ניווט. יש להמריא בנקודה א' ולהגיע לנקודה ב' על ידי שימוש מיטבי במשטר הרוחות.

מגניב לאללה כל הסיפור הזה שווה לבוא לבדוק בעצמכם 🙂

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך